אדם קונה לקסוס בעלות של יותר מ-200,000 שקלים. שמח וטוב לבב הוא יוצא ממגרש החנייה, מנסה להתקשר לחבר בכדי לספר על הרכב החדש שקנה- ואז והאידיליה מתנפצת. מסתבר לו שמערכת המולטי-מדיה של לקסוס בדגם שלו היא ממש לא "לוקסוס". השמע משובש וכך גם מצב הרוח. עוגמת הנפש מתגברת כשבירורים מול היבואנית והמשווקת מקבלים מענה "בלתי מספק" (בלשון המעטה).
האם יש פתרון משפטי? כשהגיעו למשרד שלנו שני רוכשי לקסוס שונים שסובלים מאותו פגם במערכות השמע, הבנו שיכול להיות שיש כאן עילה לתביעה ייצוגית ומדובר בדפוס.
הרי תביעה קטנה אותה יגיש בעל הלקסוס, תניב לתובע סכום מירבי של כמה אלפי שקלים בודדים, אבל עדיין לא תפתור את הבעיה, רוחבית למי שרכש רכב לקסוס ונפגע. בדיוק בשביל קיים המכשיר המשפטי שנקרא תביעה ייצוגית.
כלומר, תביעה שתאפשר ללקוחות לייצג לא רק את עצמם אלא גם את כל הרוכשים האחרים של החברה שסובלים מהפגם בייצור. אם תרצו, מענה משפטי שהוא שליחות ציבורית. התביעה הייצוגית הוגשה על סך של כ-7.5 מיליון ₪. סכום התביעה האישית הועמד על כ-47,000 שקלים.
עילת התביעה
מעבר לניואנסים המשפטיים שנפרט בקצרה, הטענה המרכזית היא פשוטה. לקסוס, מותג היוקרה הנחשק, לא יכול לשווק את עצמו תחת הסלוגן "יוקרה שקטה" ובו בזמן להשתיק את האפשרות לדבר בטלפון במערכת המולטי-מדיה. לקוחות החברה חווים תקלות חוזרות ונשנות במערכת המולטימדיה- תקלות שלא נפתרו עד למועד הגשת התביעה.
למה הליך ייצוגי?
תביעה ייצוגית מתאימה למקרים בהם צרכנים רבים נפגעו באופן דומה במסגרת התקשרות עם עוסק. בפרט כאשר אין (לכאורה) ערך משמעותי להגיש תביעה באופן בודד אך יש ערך במהלך קבוצתי. כמשרד שעוסק רבות בייצוג משקיעים, אנו לוקחים חלק בהליכים רבים מסוג זה גם מול חברות ליסינג, חברות גז, חברות תקשורת, וגופים ומוסדיים מהגדולים במשק.
איך זה עובד? התובע הייצוגי מגיש את התביעה בשם הקבוצה, וככל שהתביעה מאושרת ומתקבלת, כל חברי הקבוצה (שלא היו חלק מההליך) זכאים לפיצוי (כאשר התובע הייצוגי מקבל אף הוא תמורה נאה). בתי המשפט בישראל הכירו בחשיבותה של התביעה הייצוגית בפסקי דין שונים והיא הוגדרה לא אחת בתור "אמצעי חשוב להשגת יעדים משפטיים, כלכליים וחברתיים" (רע"א 3126/00).
חושבים שיש לכם תיק לתביעה ייצוגית? דברו איתנו!
אז מה עושים?
ראשית תוודאו שהנזק שנגרם לכם הוא נזק שאפשר להגדיר אותו כנזק קבוצתי, משמע לא מדובר בסיפור פרטני.
לאחר מכן, אתם מוזמנים להתייעץ איתנו, ואנו נבחן האם יש בסיס משפטי לתביעה ייצוגית. כל רק בייעוץ משפטי.
משרדנו גאה לספק ללקוחותיו ייעוץ משפטי לגבי היתכנות של תביעות ייצוגיות בתחום מסחריים וצרכניים שונים.
צרו איתנו עכשיו קשר באחת הדרכים הבאות:
1. התקשרו עכשיו למספר 03-6016565 או ישירות לנייד 052-5253237
2. שלחו לנו מייל [email protected] עם השם והטלפון שלכם וניצור אתכם קשר בהקדם.
3. מלאו את הפרטים כאן בתיבה וניצור איתכם קשר בהקדם.
משרדנו מתמחה בייעוץ משפטי
של תביעות ייצוגיות בתחום מסחריים וצרכניים שונים
מחכים לייעץ לכם, עו״ד גיא סרוסי וצוות המשרד